Dolce & Gabona

Dolce & Gabona

Házi Készítésű Mogyoróvaj

2020. április 11. - Dolce Gabona

Egy hónapnyi karantén után már tényleg mindennel próbálom az időt elütni, múltkor a diótöréssel kezdtem, most pedig folytattam a földimogyoró töréssel. Az erkélyen a napon ülve nemcsak Muffin cica társaságát, hanem a lépcsőház összes lakójának a társaságát élvezhetem, mivel karanténban egyre többen használják ki az erkélyüket a jó időben. Itt Milánóban nagyon ritkán köszönnek az emberek, akikkel egy lépcsőházban laksz, de most az erkélyen mindenki köszön mindenkinek, tiszta pesti feelingem lett. 

Már egy ideje nézegettem "egészséges" reggeli recepteket, és sok receptben hozzávaló volt a földimogyoróvaj. Először vettem egyet egy BIO boltban (mivel a boltokban csak agyoncukrozottakat találtam), de hamar elfogyott, aztán találtam egy receptet, és azóta én csinálom magamnak, nagyon egyszerű. Csak egy kis idő elmegy a földimogyi feltöréssel. 

A földimogyoróvaj is egy olyan dolog volt, amit nem szerettem, és leginkább a Snickers miatt, igazából én gyerekkoromban megettem a leggagyibb véletlenül nyáron megtalált télapó csokit is, de a Snickers-t valahogy sosem. 

Aztán mostanában olyan jó keksz recepteket szoktam készíteni reggelire különböző házi készítésű vajakkal, hogy teljesen rákattantam. Itt van pl. ez a puha Fitt Csokis Zablisztes Keksz

Ugyanezzel a recepttel megcsináltam egy adag közönséges mogyoróvajat is, szerintem még finomabb lett, mint a földimogyorós változat.

Működik mandulával is és mindenféle csonthéjassal, próbáljátok ki ;)

 

img_0858.JPG

img_0808_16_1.JPG

img_0816_1.JPG

 

fel2.jpg

 

img_0859.JPG

 

 

  1. Feltörjük a földimogyorót, leszedjük a belső barna héját is.
  2. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük és megpirítjuk 170 fokon 10-15 percig vagy hőlégkeveréssel 160 fokon 5-10 percig. Ellenőrizzük gyakran, oda ne égjen. Időnként kicsit forgassuk át.
  3. Hagyjuk kihűlni.
  4. Alacsony fokozaton kezdjük ledarálni, és pár perc alatt krémes állagot kapunk. Párszor álljunk meg, ne melegedjen túl. Én jobban szeretem, hogyha még vannak benne kis ropogós mogyoró darabkák, szóval én kicsit kevesebb ideig darálom. 
  5. Édesíthetitek ízlés szerint cukorral/mézzel/édesítővel, vagy sózhatjátok is. Én mivel főleg édességek készítéséhez használom, nem rakok bele semmit, csak így natúran teszem el.

A legtöbb receptnél láttam, hogy olajat is tesznek bele, nem értem miért, amikor már alapból tele van olajjal. Így, hogy házi készítésű, biztos nem tartalmaz tartósítószert, színezéket vagy ízfokozót, ami elég jó dolog.

Ha cuki kis üvegekbe tesszük, ajándékba is adhatjuk. Készíthetünk különböző változatokat, pl fahéjasat, kakaósat, csokidarabkásat.

Tároljuk hűtőben, üvegedényben.

Fogyasztás előtt vegyük ki a hűtőből, akkor könnyebben kenhető. 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dolcegabona.blog.hu/api/trackback/id/tr915602816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

steery 2020.04.13. 11:47:04

Én egy hónapja csináltam házi nutellát, 4 féle változatban. Nem olyan lett, mint a bolti, de finom, meg lehet enni. A legjobb az, ha karobpor és valamilyen szirup vagy méz kerül bele. A kakaós és cukros nem olyan finom, illetve keményebb is hidegen.

Dolce Gabona 2020.04.14. 15:05:09

@steery: Köszi a tippet, ki fogom próbálni. Rengeteg változatot lehet készíteni, ez a szép a sütés-főzés-kotyvasztásban :)
süti beállítások módosítása