Dolce & Gabona

Dolce & Gabona

Fitt Amerikai Palacsinta

2020. április 02. - Dolce Gabona

Aki ismer, tudja rólam, hogy imádom az édességeket, de a palacsinta az nálam egy külön kategória, Ő a TOP 1. Kiskoromban szerintem kb. 3 éves korom óta Nagymamámnál hétvégente szombaton és vasárnap is reggelire palacsintát készítettünk Nórival, a tesómmal, mindkettőnknek volt egy tálja, amiben keverhettük a tésztát. Aztán én kevertem a túrót, nem azért, mert ekkora konyhatündér voltam, hanem, mert közben addig-addig kóstolgathattam a túrót, hogy elég-e a cukor, ameddig akartam. Azt hiszem ennyi év után már csukott szemmel is össze tudnék dobni egy palacsintát. Bár mi mindig a hagyományos magyaros, vékony verziót készítettük, mostanában a karantén idején, mivel gondolom felszedtem egy kis felesleget, jobbnak láttam pár összetevőt lecserélni. Íme az én fitt amerikai palacsinta receptem:

 

Hány adagra elég?

Adagok: 10 db minipalacsinta - (2 adag)

Hozzávalók:

  • Palacsintatészta
    • 150 milliliter tojásfehérje
    • 25 gramm lenmagliszt
    • 30 gramm zabliszt
    • 20 gramm kókuszliszt
    • 70 milliliter növényi tej (én zabtejet használtam)
    • negyed teáskanál szódabikarbóna
    • kis csipet só
  • Tálalás 1
    • 1 púpozott teáskanál cukrozatlan földimogyoróvaj
    • 1 teáskanál cukrozatlan kakaó
    • 3 evőkanál növényi tej (zabtej)
    • fél darab banán
    • 1 marék áfonya
    • opcionális méz/édesítő
  • Tálalás 2
    • 1 evőkanál görögjoghurt
    • opcionális méz/édesítő
    • ízlés szerint juharszirup
    • 1 marék áfonya

Leírás:

  1. Lenmagból és zabpehelyből kávédarálóban csinálhatunk lisztet. A palacsintatészta összetevőit összeturmixoljuk botmixerrel, vagy mixerrel, nagyon híg tejföl állagot kellene elérnünk. (Ha szeretnénk, édesíthetjük a tésztát 1 teáskanál mézzel/barnacukorral/édesítővel.)
  2. 1 csepp olívaolajat elkenünk egy szilikon ecsettel a serpenyőn, majd egymástól pár centire elhelyezünk kis palacsintahalmazokat. Mindkét oldalát megsütjük. (Ezt alacsonyabb lángon süssük, mint a hagyományos vékony palacsintát, hogy átsüljön teljesen)
  3. Mogyoróvajas banános áfonyás verzió: A mogyoróvajat elkeverjük a kakaóval és növényi tejjel, majd berakjuk a mikróba melegíteni, (vigyázzunk, mert ilyen kis mennyiség hamar kifut), majd jól elkeverjük, amíg homogén állagot kapunk. Ízlés szerint édesíthetjük, ha szükséges.
  4. Görögjoghurtos-áfonyás-juharszirupos verzió: Opcionálisan a görögjoghurtot ízesíthetjük mézzel/édesítővel/cukorral

foto_02-04-20_09_44_06.jpg

foto_02-04-20_09_38_37.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://dolcegabona.blog.hu/api/trackback/id/tr1315584052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása