Dolce & Gabona

Dolce & Gabona

Mandulás Perzsa Szerelem Sütik

2020. április 25. - Dolce Gabona

Szülinapomra tesómtól, Nóritól kaptam Yotam Ottolenghi – Sweet című receptkönyvét. Mivel ő Ausztráliában él, ezért megrendelte nekem. Ha ránézünk a könyv borítójára, egy gyönyörű ételfofót láthatunk, valamilyen fehér krém, piros epres/málnás akármilyen szósszal. Én azokban a napokban kaptam és rendeltem pár anatómia témájú és fogorvosos könyvet, ezért amikor megláttam, rögtön félretettem, hogy na, biztos valami jó kis véres témájú könyv, szóval aznap a szülinapomon nem is akartam ezzel foglalkozni.

Amikor tesóm mondta nekem, h majd figyeljem a postám, mert fog érkezni valami meglepi, akkor beugrott a könyv borítója, hogy hoppá, az akkor valami más lehetett, mint ami az én agyamban lejátszódott. Még azon a héten nekiláttam pár recept elkészítésének, azóta is ez a kedvenc inspiráló forrásom, ez pedig a kedvenc receptem eddig azok közül amiket kipróbáltam:

img_0199.JPG

img_1028.jpg

 

Hány adagra elég?

Adagok: 12 db-os muffinforma

Hozzávalók:

  • Tészta
    • 240 gramm darált mandula
    • 220 gramm barna cukor
    • 50 gramm hajdina liszt
    • 80 gramm felkockázott hideg vaj
    • 150 gramm görög joghurt
    • 90 gramm tojás - kb másfél
    • 1 evőkanál mandula aroma vagy pár csepp mahaleb
    • 1 csipet szerecsendió
    • 1 csipet só
  • Tálalás
    • 60 gramm mascarpone
    • 30 gramm összetört pisztácia
    • 1 marék gránátalma
    • 1 ízlés szerint porcukor

Leírás:

  1. Előveszünk 2 nagy tálat. Előmelegítjük a sütőt 180 fokra hőlégkeveréses funkción
  2. Az egyik tálba beletesszük a darált mandulát, a cukrot, lisztet, vajat és a sót, majd habverővel addig keverjük, amíg morzsa állagot érünk el.
  3. Áttesszük a másik tálba a 2/3-át kb, amihez hozzáadjuk a görögjoghurtot, tojást, mahalebet vagy mandulaaromát és a szerecsendiót. Jól elkeverjük, félretesszük.
  4. Kivajazzuk,kilisztezzük a muffinformákat. A maradék 1/3ot a muffinformák aljára eloszlatjuk, majd jól belenyomkodjuk, mintha egy sajttorta alapját csinálnánk.
  5. A joghurtos mixet rákanalazzuk arra az alapra, amit előzőleg jól lenyomkodtunk a muffinforma aljába.
  6. 30-35 percig sütjük. 15-30 percig várjunk, mielőtt kivennénk a muffinformából. Díszíthetjük mascarponéval, pisztáciával, gránátalmával, porcukorral.

 

  Ha tetszett a recept, kövess Instagramon is!

 

foto_08-12-19_11_57_02_1.jpg

foto_08-12-19_12_06_53_1.jpg

foto_08-12-19_12_18_53_1.jpg

foto_08-12-19_12_25_39_1.jpg

 

 Ha tetszett a recept, kövess Instagramon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://dolcegabona.blog.hu/api/trackback/id/tr3315639906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása