Dolce & Gabona

Dolce & Gabona

Carbonara Spagetti (eredeti olasz recept)

2020. április 06. - Dolce Gabona

 

Mivel ma van #CarbonaraDay, persze, hogy nem hagyhattam ki, hogy ne főzzem meg a kedvenc pastam. Talán ez volt az első olasz recept, amit megtanultam az olasz mammától, mert amikor eleinte jöttem Milánóba a barátomhoz, és a családjánál ettünk, az olasz mamma persze olyan tésztákat csinált, hogy ebédre is és vacsorára is csak tésztát ettem volna... Sőt tízórairai és uzsonnára is, ha lehetett volna, (de nyilván én olyan szégyenlős voltam eleinte, hogy még csak repetát sem kértem). Azóta is ez a klasszikus kedvencem. Ez a nyerő receptem, ha jön hozzám valaki Milánóba meglátogatni, tuti, hogy elkészítem neki, és biztos, hogy elkéri a receptet.
 

Hány adagra elég?

Adagok: 4

Hozzávalók:

  • 350 gramm Spagetti
  • 150 gramm Tokaszalonna
  • 60 gramm reszelt Pecorino sajt (lehet Parmezán is vagy Grana Padano)
  • 6 darab Tojássárga
  • 1 csipet Frissen őrölt bors
  • ízlés szerint Só

Leírás:

  1. A tokaszalonnát felvágjuk kb. 1 cm-es darabokra. Pár csepp olívaolajon 5 perc alatt ropogósra sütjük.
  2. Gőz felett a tojásokat a reszelt sajttal kézi habverővel keverjük el, majd őröljünk rá egy kis borsot. A tésztát tegyük fel főni enyhén sós vízbe (vigyázzunk, mert sós a pecorino sajt is és a szalonna is).
  3. Vegyünk ki a tészta főzővizéből egy pohárnyit. Közben, ha már ropogósra sült a szalonna, vegyük ki egy kis tálba.
  4. A tésztát 1-2 perccel hamarabb szűrjük le mielőtt megfőne teljesen, majd tegyük a serpenyőbe, ahol a szalonna zsírjában átforgatjuk, és hozzáöntünk kb fél pohárnyit a tészta főzővizéből, és hagyjuk, hogy teljesen megfőjön a tészta (lehetőleg al dente legyen :) ).
  5. Levesszük a tűzről a serpenyőt, hozzáadjuk a tésztához a tojásos-sajtos keveréket és a szalonnát, majd jól elkeverjük. Ha szükséges, még adhatunk a tészta főzővizéből egy keveset. Reszelt sajttal tálaljuk.

Buon appetito!

Ha tetszett a recept, kövess Instagramon is!
img_0738.JPG
img_0753_11.JPG
img_0760_3.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://dolcegabona.blog.hu/api/trackback/id/tr615595606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frank99 2020.04.07. 17:45:11

bocs. olaszban nincsen cukros beteg? mert olyan jó a pasta pastaval.... TUDOM, ŐK egészségesen élnek. Míg nem jön a corona...

Dolce Gabona 2020.04.07. 18:01:32

@Frank99: de biztos vannak cukorbetegek. Igen, a mediterrán diéta biztos egészségesebb, mint a magyar konyha, bár a carbonara nem egy diétás recept
süti beállítások módosítása